It's not funny anymore.

Idag va jag på gymmet! Score for me. Och Koppen körde bokstavligen slut på mig. Herregud, jag har aldrig tränat så hårt i hela mitt liv. Och jag som trodde att träna var att springa på rullbandet och köra lite maskiner. No no. Han lärde mig allt om hur jag ska träna magen, låren och my big ass... Skit bra övningar, utan maskin. Han är otroligt duktig. Kan bero på att han är gym instruktör :) Sen lärde jag honom allt jag kunde om stretching. Im so good. Kunde gå ner i spagat idag. That's another score for me.
Sen drog jag hem till Martin en snabbis, åt lite mackor och drack kaffe.

Vi läste en artikel i SVD om att vi ungdomar har en sån stor press på oss, och dem vuxna förstår oftast inte det. Jag menar, hur ser jobbsituationen ut just nu? Vi är väl medvetna om det, och gör vårat bästa. Men i dagens läge räcker det inte med att göra vårat bästa. Det räcker inte ens en millimeter. De flesta  ungdomar sitter utan jobb, utan a kassa, bor hos sina föräldrar, trots att vi kan tusen miljarder gånger mer än va de flesta 60-talister kan. På den tiden räckte det med att ha gått ut nian för det mesta. Men missförstå mig rätt (Haha älskar det ordet), man ska absolut inte rensa bort dem äldre, men man borde lyfta upp ungdommarnas kunskaper. Jag kan inte minnas senaste gången då en lärare klappade mig på axeln och sa "bra jobbat. Fortsätt i den här riktningen. Jag visste att du kunde få godkänt!". Jag tror att detta är en anledning till varför så många elever, lika som jag, känner sig omotiverade. Vi sparkas in i vuxen livet för tidigt.



(En arg Frida)

Oh well... Sen åkte jag hem till far min och lekte med mina syskon och ät otroligt god kyckling gryta.

Men nu ska jag städa, sen ska jag plugga hela natten. Kemi prov i morgon. Önska mig lycka till vid kl 4.



Kommentarer
Postat av: Deeeennis

Nice efter sommaren kommer du va biff ellerhur?



Jag håller med dig till 100% :) bordde finnas störe möjligheter för ungdommar att få jobb! och lärarna är 110% av anledningen vi är omotiverade i skolan :o liksom det är ju kul igentligen i skolan .. noooot! x)

2010-03-24 @ 22:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0